Informatieverwerving en -verwerking

Op 31 mei 2011 toetste het Steunpunt Toetsontwikkeling en Peilingen voor de tweede keer de eindtermen voor de A-stroom van de eerste graad secundair onderwijs die handelen over het opzoeken en verwerken van informatie. Deze peiling was een herhaling van de eerste peiling over informatieverwerving en -verwerking in 2004. De resultaten van dit peilingsonderzoek kan u raadplegen via de brochure.

De brochure met het verslag van de gesprekken tijdens de conferentie van 7 en de aanbevelingen van de externe deskundigen nadien kunt u ook hier raadplegen en bestellen.

Paralleltoetsen

Wilt u als school zelf nagaan hoe goed u erin slaagt om de leerlingen efficiƫnt en effectief informatie te laten verwerven en verwerken, dan kan u gebruik maken van de paralleltoetsen. Deze paralleltoetsen meten exact hetzelfde als de peilingstoetsen maar met andere opgaven. U kan deze paralleltoetsen bij uw leerlingen afnemen en gratis een feedbackrapport aanvragen. Het Steunpunt Toetsontwikkeling en peilingen zorgt voor dit feedbackrapport. De overheid kent de resultaten van de paralleltoetsen niet.